4 proto evoliucijos šuolis

4 proto ir civilizacijos evoliucijos šuoliai

Šiandien noriu pasidalinti mintimis apie tai, kaip evoliucionavo mūsų protas ir pamėginsime nustatyti, kurioje vietoje šiuo metu yra jūsų ir mano protas bei kaip pakelti jį į aukštesnį kokybinį lygį.

4 proto ir civilizacijos evoliucijos šuoliai

Pirmas didysis civilizacijos šuolis įvyko tada, kai atsirado raštas. Žmonės įgijo galimybę išsaugoti visą sukauptą know how bei perduoti ateities kartoms. Atsiradus didžiuliam kiekiui sukauptos informacijos, žmogaus smegenys ėmė dirbti žymai greičiau ir efektyviau. Tačiau pirmi raštai buvo didelė retenybė, o prieigą prie tų raštų turėjo tik religijos šulai ir turtuoliai. Tas, kuris valdė pirmuosius raštus, turėjo valdžią ir pinigus – o tai laikui bėgant tapo dideliu stabdžiu.

Antrasis civilizacijos šuolis įvyko tada, kai atsirado knygų spausdinimo technologija. Tai tapo galimybe išplėsti raštinę technologiją ir su ja supažindinti daugiau žmonių. Kai informaciją rinkti, kaupti ir perduoti imta masiškai, smegenys ėmė dirbti dar greičiau ir efektyviau.

Pažvelgus, kaip informacija pateikiama knygose, matyti, kad pagrindinis ir iki šiol naudojamas metodas yra linijiniai užrašai. Tai tūkstančiai puslapių, pripildytų nuogo, linijomis iškloto teksto, Norėdamas suvokti tokią informaciją, žmogus turi tiesiog skaityti (prieš tai, žinoma, jam reikia išmokti skaityti ir rašyti). O kadangi kiekvienas žodis turi būti perskaitytas, informacijos suvokimo greitis apribojamas.
Smegenys negali skaityti tuo metu, kai akis juda. Todėl po kiekvieno žodžio akis turi sustoti, kad smegenys „nufotografuotų“, iššifruotų ir paverstų žodį paveiksliuku mūsų vidiniame ekrane. Tad dauguma žmonių, naudodami linijinius užrašus, sugeba skaityti 150-250 žodžių per minutę greičiu.

Skaitant tokiu būdu, daugiausiai naudojamas kairysis smegenų pusrutulis, kurio kreatyvinė atmintis yra 7 +/- 2 vienetai informacijos. Štai čia kyla dar viena didžiulė problema: perskaičius kelis puslapius, kuriuose išvardinta daugiau kaip 7 +/- 2 punktai, smegenys nesugeba atsiminti naujos informacijos. Dar blogiau: nauja informacija ištrina prieš tai gautą informaciją. Juk autorių niekas nemokė, kaip reikia rašyti vadovėlius ir naudoti kognityvinės ergonomikos principus.

Tad tradiciškai susiklosto taip, kad 80 proc. informacijos vadovėlyje galima priskirti prie taip vadinamo „vandens“. Profesoriai mintis dėlioja taip, kaip jiems atrodo geriau. O studentai vargsta, bandydami tas mintis suprasti ir įsiminti. Tad mokymosi procesas visame pasaulyje tapo labai sudėtingu ir varginančiu darbu. Iš čia kilo tokie terminai kaip „graužti“ knygas, „krimsti“ mokslus ir pan.

Trečiasis evoliucinis šuolis įvyko tuomet, kai imta analizuoti genialiausių istorijoje žmonių užrašus. Paaiškėjo, kad visi genialūs žmonės turi vieną bendrą bruožą: jie mėgsta rašyti dienoraščius.
Šį įprotį turi tik 3 proc. žmonių. Mokslininkų teigimu, tai viena priežasčių, kodėl genialių žmonių mąstymas skiriasi nuo 97 proc. kitų žmonių. Kaip minėjau, vadinantieji save Homo Sapiens, gyvenime dažniau elgiasi kaip Homo Automaticus. 95 proc. mūsų minčių ir jausmų yra automatiniai stereotipai. Mes gyvename taip, lyg būtume robotai, ir į dienos pabaigą nerandame laiko permąstyti nuveiktų darbų, minčių bei emocijų.
Genialūs žmonės nesąmoningai atlikdavo labai svarbų darbą: rašydami dienoraščius sugebėdavo į savo gyvenimą pažvelgti iš meta pozicijos . Kitaip tariant, jie pakildavo tarsi paukštis virš lizdo ir galėdavo iš šono išanalizuoti poelgius, mintis bei jų poveikį rezultatams.

Genialūs žmonės daro tai, ką ir aukšto lygio profesionalai – krepšininkai, lakūnai, kasdien atliekantys „skrydžio analizę“. Tokios veiklos rezultatas – visiškai nauja mąstymo ir veiksmų kokybė kitą dieną. Kitaip tariant, šie žmonės sugeba išjungti Homo Automaticus ir elgtis kaip Homo Sapiens. Bet tyrėjų dėmesį patraukė ne tik įprotis rašyti dienoraštį. Buvo pastebėtas tam tikras bendras bruožas, kaip dienoraščiai rašomi. Peržvelgus tokių žymių žmonių kaip Leonardo Da Vinci užrašus buvo pastebėta, kad jie menkai panašūs į tradicines knygas. Vietoje įprastų linijinių užrašų šie žmonės naudoja daug paveiksliukų, schemų, žodžių trumpinių, skirtingų spalvų.
Intuityviai šie genialūs autoriai linijinius užrašus pakeisdavo RADIALINIAIS. Pirmame puslapyje būna aiškiai išskirta ir vizualizuota (iliustracijomis) centrinė idėja. Po jos eina antrinės idėjos, nuo jų nusidriekia prioritetinės šakos, o toliau seka antraeiliai, trečiaeiliai dalykai. Tokia užrašų struktūra kažkuo panaši į jūros žvaigždę.

Apie ketvirtą proto ir civilizacijos šuolį, kuris vyksta dabar, sužinosite peržiūrėję mano video įrašą žemiau.

NEMOKAMAI gaukite 1 valandos trukmės mokymus „Paprastas būdas organizuoti verslą taip, kad išspręsti 95% visų problemų ir turėti laiko bei jėgų iškeliauti į kelionę aplink pasaulį“ užsiregistruodami www.drakonlanguageschool.lt

1 Comment

Leave A Response

* Denotes Required Field